Administrasjonsleder
Brann, Arendal kommune
Arendal er vertskommune for Østre Agder Brannvesen (ØABV), som ble etablert 01.01.08. ØABV dekker fullt ut brannvesenets oppgaver i kommune Arendal, Froland, Tvedestrand, Risør, Gjerstad, Vegårshei, Åmli – et område med ca 70.000 innbyggere og 8 brannstasjoner. ØABV har 45 heltidsstillinger – fordelt på forebyggende avdeling , beredskapsavdeling og administrasjon. I tillegg kommer 122 deltids-brannmannskaper. ØABV drifter akutt-forurensningsberedskap for 8 kommuner.
Vi søker en allsidig medarbeider med hovedansvar på administrative oppgaver i hele enheten. Du skal være med å sørge for at vi fortsetter å være en god arbeidsplass og en enhet i positiv utvikling.
Du vil være limet vårt mellom de ulike delene av driften, og sørge for at alle har det de trenger for å fungere i jobben sin. Du holder i trådene i administrasjonen og koordinerer prosesser.
Alle søkere må søke elektronisk og legge ved skannede vitnemål og attester. Det er krav til godkjent politiattest iht. brann- og eksplosjonsvernloven § 18.
- Søknadsfrist: 19.03.2023
- Arbeidsgiver: Arendal kommune
- Stillingstittel: Administrasjonsleder
- Stillinger: 1
- Heltid/Deltid: Heltid
- Ansettelsesform: Fast
- Stillingsprosent: 100
- Webcruiter-ID: 4622678736
Arbeidsoppgaver
Fagansvar for avdelingen
Saksbehandling og variabel lønn
Sørge for at vi til enhver tid følger gjeldende arbeidsrett, og holder det løpende oppdatert på relevant lovverk og praksis
Lærlingeansvarlig
Fakturering og oppfølging av kunder
Oppfølging av internkontroll, HMS, avvik og andre systemer som enheten bruker
Kommunikasjon og markedsføring
Undervisning- og kursoppfølging
Stabsstøtte i brannsjefens ledergruppe
Kvalifikasjoner
Relevant utdanning. Minimum bachelor
Administrativ og økonomifaglig kompetanse
Ha gode kunnskaper og interesse for data og IT-systemer
Det er en fordel med kjennskap til kommunal forvaltning
Akademisk nivå på norskkunnskaper
Personlige egenskaper
Du må like å jobbe med mennesker og takle en travel hverdag
Du skal være med på å ivareta og skape et godt arbeidsmiljø og internt samarbeid mellom mennesker og våre avdelinger
Du har gode samarbeidsevner og takler en hektisk, men spennende hverdag
Du er strukturert, tydelig og effektiv
Du er serviceinnstilt og imøtekommende og har godt humør
Du utviser pålitelighet, går foran som et godt eksempel og opptrer lojalt
Vi tilbyr
En selvstendig stilling som samtidig har kontakt med hele organisasjonen
Gode muligheter for egen- og felles utvikling
Lønn iht. gjeldende regelverk
Arbeidsforholdet reguleres av de til enhver tid gjeldende lover, hovedavtalen, hovedtariffavtalen og sentrale særavtaler inngått i kommunal sektor
Tiltredelse etter avtale
Kontaktinformasjon
Thoralf Bjørnbakk Juva
Brannsjef
+4797084852
Olav Hansen
Varabrannsjef
+4791360087
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune blir 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.