Daglig leder / Kirkeverge (søknadsfrist 22.09)
Tynset kirkelige fellesråd, Tynset
Daglig leder/kirkeverge, 2. gangs utlysing
Tynset er regionsenter og prostesete for Nord- Østerdal, og har 4 kirker og 4 gravplasser.
Kommunesenteret Tynset har gode og varierte servicetilbud. Lokalsjukehus og gode helsetjenester, barnehager, grunnskoler, videregående skole, gode boligområder og et allsidig kulturtilbud er blant de tjenestene som kommunens 5500 innbyggere nyter godt av og setter pris på. For den som er glad i friluftsliv, kan Tynset tilby en rekke aktiviteter i naturskjønne omgivelser — sommer som vinter.
Tynsetsamfunnet er i positiv utvikling med mange nye arbeidsplasser. Kommunen scorer høyt på velferdstjenester for innbyggerne, og samtidig står frivillighetsarbeidet sterkt. Menighetene har som visjon at kirken i Tynset skal være en raus, åpen og inkluderende folkekirke med respekt for hverdagstroen.
Daglig leder går over i pensjonistenes rekker, og vi søker hans etterfølger i 100 % stilling. Tiltredelse etter avtale.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Daglig ledelse av kirkelig fellesråd sin virksomhet etter gjeldende lover, forskrifter og målsettinger
Personalledelse
Økonomisk drift/ Økonomistyring
Utarbeide og gjennomføre handlingsplaner og prosjekter
Ansvar for drift og forvaltning av kirker og gravplasser
Saksbehandling og sekretærarbeid for fellesråd, administrasjonsutvalg og andre utvalg/komiteer
Formelle kvalifikasjoner
Relevant utdannelse eller annen tilsvarende relevant bakgrunn innen administrasjon/personal, ledelse og økonomi
God kjennskap til offentlig forvaltning
Uformelle kvalifikasjoner
Gode samarbeidsevner
Personlige egenskaper og egnethet vil bli vektlagt
Stort engasjement
Evne til å ta og gjennomføre beslutninger
Evne til å arbeide selvstendig og ta initiativ
Vi tilbyr
- Lønn og arbeidsvilkår etter gjeldende regler
- Pensjonsordning gjennom KLP
- Aktiv oppfølging fra fellesrådet som arbeidsgiver
Det er utarbeidet stillingsbeskrivelse for stillingen.
Det må påregnes bruk av egen bil i tjenesten.
Aktuelle søkere vil bli kalt inn til intervju.
Det kreves medlemskap i Den norske kirke og fremleggelse av politiattest.
For mer informasjon om Tynset kirkelige fellesråd og Tynset kommune, vises det til internettsidene www.tynsetkirke.no/ og www.tynset.kommune.no/
Alle kandidater må søke elektronisk via kirkejobb.no
Kontaktinformasjon
Svein Borkhus, Kirkeverge, 913 08 100
Ola Aaeng Næsteby, Saksbehandler , 919 92 540
Berthan Aashaug, Leder i fellesrådet, 402 01 204
Arbeidssted Vedalen 51 2500 Tynset
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver:Tynset kirkelige fellesråd
Referansenr.:4281800084
Stillingsprosent: 100% Fast
Søknadsfrist: 22.09.2020
Førstekonsulent / seniorkonsulent, seksjon for eksamen og vitnemål
Vil du være med å bidra til gjennomføring og utvikling av god eksamensadministrasjon ved Nord universitet?
Utfordringene verden står overfor krever ny innsikt, innovative løsninger og lokal forankring. Nord universitet er et ungt universitet med sterk regional tilknytning og et globalt perspektiv. Vi leverer fremtidsrettede studietilbud og relevant forskning med fokus på blå og grønn vekst, innovasjon og entreprenørskap, og velferd, helse og oppvekst. Nord universitet har 12.000 studenter og 1.400 ansatte fordelt på ni studiesteder.
Seksjon for eksamen og vitnemål er en enhet i studieavdelingen ved universitetets fellesadministrasjon. Seksjonen har 21 ansatte fordelt på 4 studiesteder, og ledes av kontorsjef som rapporterer til studiedirektøren. Seksjonen har ansvar for eksamen, vitnemål og en del andre studieadministrative oppgaver.
Om stillingen
Ved Nord universitet, seksjon for eksamen og vitnemål, er det ledig 100% fast stilling som førstekonsulent/ seniorkonsulent.
Stillingen har kontorsted Bodø.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgavene er i hovedsak innenfor fagområdet eksamen, som er et spennende område under stadig utvikling. Stillingen vil også kunne få en del andre oppgaver i seksjonen. Innen fagområdet eksamen ligger blant annet følgende oppgaver:
Eksamensplanlegging
Ordinær og digital eksamensavvikling
Veilede studenter og ansatte i spørsmål om eksamen
Saksbehandling av søknader og klager
Utviklingsoppgaver og kvalitetssikring av prosesser og rutiner for fagområdet eksamen
Løpende driftsoppgaver
Hvilke oppgaver den som blir ansatt får, vil avhenge av kompetansen både til den nyansatte og eksamensteamet totalt. Arbeidsoppgavene vil kunne endres etter seksjonens behov.
Kvalifikasjonskrav
For ansettelse i stilling som førstekonsulent kreves relevant utdanning fra universitet eller høyskole, bachelorgrad eller tilsvarende. Videre vil det normalt kreves relevant praktisk arbeidserfaring i forhold til fagfeltet og stillingens innhold. Lang og relevant praksis kan kompensere for deler av utdanningskravet.
For ansettelse i stilling som seniorkonsulent er det i tillegg en forutsetning med omfattende relevant erfaring og spesialkompetanse på høyt nivå tilpasset stillingens funksjoner.
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Gode IT-ferdigheter
Øvrige kvalifikasjoner og personlig egnethet
Erfaring fra universitets- og høyskolesektoren og det studieadministrative systemet FS vil bli vektlagt
Erfaring fra offentlig forvaltning, herunder saksbehandlig av søknader og klager
Kjennskap til øvrige datasystem vi bruker vil bli vektlagt, herunder Public360, Inspera og Urkund
Evne til å arbeide systematisk, strukturert og selvstendig
God relasjonskompetanse, fleksibel og løsningsorientert
Utviklingsorientert
Ha god formidlingsevne, både muntlig og skriftlig
Personlig egnethet vil bli tillagt vekt
Vi kan tilby
Stillingen lønnes etter statens lønnsregulativ, kode 1408 førstekonsulent (kr. 449 300 – 488 000) alternativt 1363 seniorkonsulent (kr. 449 300 – 513 600). Lønn etter ansiennitet og kvalifikasjoner.
Fra lønnen går lovfestet innskudd i Statens pensjonskasse.
God låne-, forsikrings- og pensjonsordning i Statens pensjonskasse
Kreativt og kollegialt arbeidsmiljø
En arbeidsplass i stadig utvikling
Fleksibel arbeidstid
Aktivt bedriftsidrettslag
Generell informasjon
Den som ansettes må rette seg etter de lover, avtaler og instrukser som til enhver tid gjelder for stillingene. Det tas forbehold om endringer i ansvars- og arbeidsområdet som følge av framtidige organisasjonsendringer ved Nord universitet.
Den statlige arbeidsstyrken skal i størst mulig grad gjenspeile mangfoldet i befolkningen. Nord universitet oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater med nedsatt funksjonsevne, hull i CV`en, innvandrerbakgrunn og ellers ulik livserfaring til å søke. Universitetet praktiserer moderat kjønnskvotering i samsvar med lokal tilpasningsavtale for Hovedavtalen i Staten.
Opplysninger om nedsatt funksjonsevne eller hull i CV kan bli brukt til anonymiserte registeringsformål.
Aktuelle kandidater vil bli innkalt til intervju.
Kontakt
Nærmere opplysninger om stillingen fås ved henvendelse til:
Kontorsjef Brynjar Jørstad, [email protected], tlf 47 32 89 72.
Søknad
Søknad m/cv kopi av vitnemål og attester sendes elektronisk innen 25.07.2019. Bruk gjerne vitnemålsportalen for å dokumentere utdanning.
All dokumentasjon lastes opp som vedlegg til den elektroniske søknaden.
Det er søkers ansvar å sende inn fullstendig dokumentasjon elektronisk innen søknadsfristen.
Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv etter ønske om å bli utelatt fra søkerlisten. Søkere som likevel ber om konfidensialitet, må grunngi dette særskilt i søknaden. Søkerne vil i tilfellet bli forhåndsvarslet om offentliggjøring.