Enhetsleder hjemmebasert omsorg
Som enhetsleder har du ansvar for å utvikle et kreativt og kunnskapsbasert arbeidsmiljø. Du leder og er hovedansvarlig for god omdømmebygging. Du har i samråd med ansatte ansvar for at kvaliteten på tjenesten som skal utøves til brukerne er gode og samsvarer med de mål Namsskogan kommune har satt.
Enhetsleder har ansvar for økonomi, personale og fag, og rapporterer direkte til kommunalsjef helse og omsorg.
Hjemmebasert omsorg består av hjemmetjeneste, hjemmehjelp, bo- og miljøtjeneste, BPA, støttekontakter
Arbeidsoppgaver:
- Faglig, økonomisk og administrativ ledelse av enhetene
- Styre, samordne, utvikle og effektivisere driften av tjenesteområdene
- Medvirke til samarbeid og samhandling på tvers av fagområde og utvikle nye løsninger til det beste for innbyggerne
- Personalansvar
- Saksbehandling
- Etablere og følge opp rutiner og system som skal sikre god virksomhetsstyring, god internkontroll og rette tjenester til innbyggere og brukere
- Utvikle en arbeidskultur
Kvalifikasjonskrav:
- Har relevant høyere helsefaglig utdanning, men bred ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Ønskelig med ledererfaring, lederutdanning og motivasjon til å være leder.
- Ønskelig med erfaring med kommunal forvaltning
- Har god rolle-, system- og organisasjonsforståelse
- Er oppdatert på nasjonale mål og relevant lov- og avtaleverk
- Har kunnskap om risikostyring og metodikk for kontinuerlig forbedring
- Har gode kommunikasjons- og formidlingsevne muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper:
- Er selvstendig og har gjennomføringsevne
- Er utviklings- og resultatorientert
- Evne til å motivere og gi retning
- Har god relasjonell kompetanse og evne til å skape god lagånd og godt samarbeid
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Søknadsfrist 29.07.21.