Kompetanse, Inntak og skoletilbud – Rådgiver
Beskrivelse
Kompetanse har ledig fast 100% stilling som rådgiver i Enhet for inntak og skoletilbud. Hovedarbeidsområde vil være innenfor inntak til videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.
Fylkeskommunen har ansvar for viktige samfunnsoppgaver – drift og utvikling av videregående skoler, fagopplæring i arbeidslivet, voksnes læring, det offentlige tannhelsetilbudet, fylkesvegene og det offentlige kollektivtilbudet gjennom Innlandstrafikk. Fylkeskommunen har også en viktig rolle som utviklingsaktør innenfor kultur, kulturarv og næringsliv i fylket. Partnerskap og dialog er sentrale samhandlings- og arbeidsformer.
Om enheten
Stillingen inngår i avdeling for Kompetanse og tannhelse i Innlandet fylkeskommune. Seksjon for Fagopplæring og skoletilbud består av 35 medarbeidere, og er organisert med tre enheter (hhv. Fag og yrkesopplæring, Inntak og skoletilbud, og Eksamen og dokumentasjon). Enheten for inntak og skoletilbud har 9 ansatte og har som ansvar å drifte inntaket til de videregående skolene samt utarbeide tilbudsstrukturen for videregående opplæring i Innlandet fylkeskommune.
Vi søker deg som
- er strukturert og effektiv
- er initiativrik, engasjert og løsningsorientert
- er god til å samarbeide med andre, men evner å jobbe selvstendig
- er utviklingsorientert
Vi tilbyr
- en spennende og faglig utviklende stilling for et viktig samfunnsoppdrag
- en organisasjon som kjennetegnes av engasjement og høy faglighet
- mulighet for faglig utvikling innen prioriterte fagområder
- godt arbeidsmiljø med kvalifiserte medarbeidere
- lønn etter avtale
- fylkeskommunale tilsettingsvilkår med gode pensjons- og forsikringsordninger
Om stillingen
- 100% fast
- ledig umiddelbart
- arbeidssted Hamar
Arbeidsoppgaver
- være aktivt med i hele prosessen knyttet til inntak til videregående skole, med spesielt ansvar innenfor inntak etter individuell vurdering
- utstrakt samarbeid med de videregående skolene, PP-tjenesten, kommunene og andre samarbeidspartnere
- oppgaver i tilknytning til elever med spesialundervisning i private videregående skoler
- delta i det systemrettede arbeidet med spesialundervisning i fylkeskommunen
- informasjons- og veiledningsarbeid
- andre oppgaver kan bli lagt til stillingen
Ønskede kvalifikasjoner
- relevant utdanning fra høyskole- eller universitet med bachelor eller tilsvarende som minimumsnivå, fortrinnsvis innen spesialpedagogikk/pedagogikk
- erfaring i fagfeltet spesialundervisning på grunnskole, videregående skole og/eller PP-tjenesten
- erfaring fra offentlig virksomhet og saksbehandling
- god evne til å kommunisere med våre brukere, skoler og andre samarbeidspartnere
Ønskede egenskaper
- åpen og tillitsskapende med gode samarbeidsevner
- strukturert og løsningsorientert
- evner å arbeide systematisk og målrettet i endringsprosesser
- er framoverlent og tar initiativ for å utvikle oppgaver videre
- stor gjennomførings- og omstillingsevne, resultatorientert
- gode kommunikasjonsevner
- er nøyaktig og strukturert
Søker må ha førerkort klasse B.
Søknad
Innlandet fylkeskommune ønsker at arbeidsstyrken skal gjenspeile mangfoldet i befolkningen og oppfordrer derfor alle som er kvalifisert i henhold til utlysningsteksten til å søke hos oss. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det. Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ber aldri om Bank-ID informasjon i søknadsprosessen.
Det kreves politiattest – ikke eldre enn tre måneder – for alle stillinger i tannhelsetjenesten, folkehøgskolene og videregående skoler.
Vi gjør oppmerksom på at alle søkere kommer på offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25. Fritak fra offentliggjøring gjøres bare unntaksvis og du må begrunne hvorfor du skal unntas offentlighet i tekstfeltet til søknaden.
Det tas forbehold om at overtallige i fylkeskommunen kan ha fortrinnsrett til stillingen.
Innlandet fylkeskommune benytter elektronisk søknadsskjema.
Vi ser fram til å motta søknaden din.
Fylke: Innlandet
Jobbtype: Fast
Heltid/Deltid: Heltid
Arbeidstid: Dag
Stillingsnivå: Rådgiver
Stillingstype: Fast stilling
Arbeidsområde: Administrativt
Hjemmekontorstatus: Ikke mulighet for hjemmekontor
Søknadsfrist: 28.05.2024
Tiltredelse: Etter avtale
Arbeidssted: Hamar
Kontaktpersoner:
Hjemmeside:
Adresse:
Parkgata 64 2317 Hamar
Innlandet fylkeskommune Kompetanse og tannhelse
Innlandet fylkeskommune ble opprettet 1. januar 2020.
Fylkeskommunen har ansvar for en rekke viktige samfunnsoppgaver innenfor kompetanse, tannhelse, samferdsel, kultur og næringsliv i fylket. På alle områder skal vi koordinere og bidra til samarbeid og utvikling av innlandssamfunnet på tvers av kommunegrensene. Fylkeskommunen er politisk styrt med fylkestinget som øverste folkevalgte organ.
Vi er en stor, mangfoldig og framtidsrettet organisasjon med over 4000 kompetente medarbeidere. Innlandet fylkeskommunes visjon er «eventyrlige muligheter». Vi jobber alle for at Innlandet skal være et godt sted å bo og arbeide, og håper du vil være med på laget!
Tilgjengelighetserklæring for EasyCruit: https://uustatus.no/nb/erklaringer/publisert/f9747c75-22c2-4118-972a-c13193edfc8a