Barnevernskonsulent
Barnevernet, Gjerdrum kommune
Barneverntjenesten i Gjerdrum kommune søker en engasjert og dyktig barnevernskonsulent.
Kjenner du et brennende engasjement for barnevern? Trives du med gode kolleger rundt deg og en arbeidsgiver som satser på sine ansatte? Er du løsningsorientert, fleksibel, og trives med høyt tempo? Da er du akkurat den vi ønsker oss med på laget i Gjerdrum barneverntjeneste. Vi søker nemlig deg som ønsker å være med og gjøre en forskjell for barn, unge og familier i Gjerdrum kommune. Du vil bli en del av et godt lag med engasjerte og kompetente kolleger i og utenfor tjenesten. Vi jobber i tillegg systematisk med kompetanse- og fagutvikling.
I Gjerdrum barneverntjeneste jobber vi kontinuering med forebygging, barns rett til medvirkning og tidlig innsats. Vi ser på oss selv som utviklingsrettet, og jobber systematisk med reformen. Barneverntjenesten er underlagt virksomhet oppvekst, og har i tillegg et tett samarbeid med de andre virksomhetene i kommunen, og de andre barneverntjenestene på Øvre Romerike.
Barneverntjenesten består i dag av fem barnevernskonsulenter, to familieveiledere, en kontorfaglig ansatt, to fagledere og virksomhetsleder for barnevern.
Gjerdrum barneverntjeneste er organisert i tre team;
Mottak-, undersøkelse- og tiltaksteam
Omsorg- og etterverns-team
Team for tiltak i familien
Nøkkelinformasjon
Søknadsfrist: 14.10.2024
Arbeidsgiver: Gjerdrum kommune
Stillingstittel: Barnevernskonsulent
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4861099778
Arbeidsoppgaver
Saksbehandling og faglig oppfølging av barnevernssaker etter Lov om barnevern
Utstrakt kontakt og samarbeid med barn, foreldre og samarbeidende instanser
Oppfølging av barn, ungdom og deres familier
Utføre undersøkelse- og tiltaksarbeid
Tverrfaglig samarbeid til det beste for barn og familier
Forvaltningsoppgaver og skriftlig dokumentasjon etter Lov om barnevern
Representere barneverntjenesten i saker for Barneverns- og helsenemnda, samt øvrige rettsinstanser.
Delta i barneverntjenestens utviklingsarbeid
Forebyggende arbeid
Det må regnes med noe ettermiddags- og kveldsarbeid
Kvalifikasjoner
Relevant høyskoleutdannelse, fortrinnsvis mastergrad i barnevern eller sosialt arbeid
Det er ønskelig med videre- og/eller etterutdanning, i eksempelvis Juss i barnevernfaglig perspektiv, minoritetskompetanse eller relasjonskompetanse.
Oppdatert erfaring og kompetanse fra barnevernsfeltet
God juridisk kunnskap og forståelse
Erfaring fra barneverntjenestens førstelinjetjeneste vektlegges
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Søkere fra land utenfor Skandinavia må ha bestått minimum norskprøve B2, skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
Du møter barn og unge med varme og respekt, og er opptatt av å skape gode, trygge relasjoner
Du brenner for arbeid med barn og unge, og deres familier
Du har fokus på barns beste
Du har erfaring fra endringsarbeid i familier
Du kan arbeide selvstendig
Du tenker helhetlig
Du mestrer uforutsigbarhet i hverdagen, tåler et høyt arbeidstempo og er fleksibel
Du har gode samarbeidsevner
Du har evne til å skape tillit
Du har god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Du har god kompetanse i brukermedvirkning
Du har førerkort for personbil
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Et høyt faglig nivå med fokus på utvikling og kompetanseheving
Engasjerte og motiverte kolleger som brenner for barn og unge
Intern og ekstern veiledning
Individuell utviklings- og kompetansehevingsplan
Et godt og åpent arbeidsmiljø
Spennende og varierte arbeidsoppgaver
Fleksitid
Lønn etter gjeldende tariff
Alle kvalifiserte kandidater oppfordres til å søke stilling uavhengig av kjønn, alder, funksjonsevne, eller etnisk bakgrunn. Kopier av attester og vitnemål må lastes opp digitalt med søknaden. Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger. Dersom det etter kommunens vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil søknaden bli offentliggjort. Søkeren blir orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring jf. offentleglova §25.
Tilfredsstillende politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Adresse: Gjerivegen 1, 2022 Gjerdrum, Norge
Kontaktinformasjon
Merethe Nyrud
Konstituert barnevernleder
Telefon:91103857
E-post:merethe.nyrud@gjerdrum.kommune.no
Vi ser etter ledere og medarbeidere som er framtidsretta, rause, entusiastiske og modige. Vi tenker helhet, ser muligheter og handler sammen. Les mer om kommunen på våre hjemmesider.