Flyktningkonsulent

 

Flyktning og intergrering, Nes kommune

Flyktningtjenesten i Nes søker to engasjerte medarbeidere inn i vårt team. Tjenesten er organisert i Kultur og mangfold og jobber aktivt med både integrering og inkludering.

Vi ser etter medarbeidere som er serviceinnstilte og løsningsorienterte med evne til å se menneskers ressurser og muligheter. Du har stort engasjement og lyst til å arbeide med mennesker i et flerkulturelt miljø, og du er opptatt av inkludering av flyktninger. Spennende oppgaver i en region med stor befolkningsvekst og næringsutvikling.

1 fast stilling – 1 års engasjement med mulighet for forlengelse eller fast ansettelse.

Søknadsfrist: 09.01.2023
Arbeidsgiver: Nes kommune
Stillingstittel: Flyktningkonsulent
Stillinger: 2
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast, Engasjement
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4595546628
Startdato: 30.01.2023

Arbeidsoppgaver

Oppfølging av flyktninger
Ansvar for etablering i egen bolig og bo-oppfølging med jevnlig besøk i boligen
Kartlegge, veilede og motivere i etableringsfasen, før og etter endt introduksjonsprogram
Saksbehandling etter integreringsloven og introduksjonsprogrammet
Kartlegge og gi relevante råd og veiledning i forbindelse med arbeid og utdanning
Tilrettelegge, bistå med å finne og følge opp språk- og arbeidspraksisplasser
Bidra i karriereveiledning, jobbsøking, CV skriving og søknadsprosesser i kommunale og offentlige tjenester
Jevnlig rapportering til avdelingsleder/ deling i team
Samarbeid med andre relevante tjenester i kommunen
Det må påregnes at noe av arbeidstiden skjer på kveldstid, ca. en kveld pr uke

Kvalifikasjoner

Treårig utdanning fra høyskole eller universitet
Relevant erfaring fra arbeid med flyktninger kan kompensere for kravet om høyere utdanning
Det må med påregnes noe fysisk arbeid under bosetting og flytting av flyktninger
God skriftlig og muntlig fremstillingsevne samt god serviceholdning og gode samarbeidsevner
Det er viktig at du trives med teamarbeid og er vant med å ta ansvar for egen læring og utvikling
God datakompetanse
Førerkort klasse B

Personlige egenskaper

God på relasjoner
Evne til å jobbe målrettet, strukturert, effektivt og nøyaktig i en arbeidshverdag preget av uforutsigbarhet og høyt tempo
Evne til å motivere mennesker som er i en vanskelig livssituasjon
Personlig egnethet vektlegges

Vi tilbyr

Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver på et viktig samfunnsområde
Fleksitid
Et godt arbeidsmiljø og inkluderende kolleger
Lønn etter gjeldende tariff/etter avtale
Gode forsikrings- og pensjonsordninger
Minst to referanser må oppgis

Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler. Det er 6 mnd. prøvetid.
Vi ber om at attester og vitnemål lastes opp i søkeprosessen, kopi tas med ved et eventuelt intervju. Søknadspapirer vil ikke bli returnert.

Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova §25

 

Søk på stillingen her.

 

Rådhusgata 11, 2150 Årnes, Norge

Kontaktinformasjon

Heidi Sann, Virksomhetsleder
+47 995 01 440
[email protected]

 

Nes kommune i Viken har en visjon om ”det gode liv der elvene møtes”. Innbyggerne settes i sentrum gjennom medarbeidere som oppviser god service, utviklingsvilje og stort engasjement.
Kommunen har i overkant av 23.800 innbyggere og gode lokalmiljøer, rike frilufts- og kulturtilbud.I kommunen finnes et aktivt fiske og båtliv på Glomma og Vorma – elvene som møtes nord for kommunesentrumet Årnes.
Rådhuset ligger nær Årnes stasjon på Kongsvingerbanen, 50 minutter fra Oslo S og ca. 25 minutter med bil fra Gardermoen. Les mer her

 

Del stillingen

Selskap

Nes kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Andrea Thiis Johansen
  • Tittel: Avdelingsleder Fellestjenester
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: +47 926 66 925

Lokasjon

  • Årnes

Søknadsfrist

Januar 9, 2023