Hadsel kommune Fellestjenesten Vil du være med i vårt team?

Konsulent – arkiv

 

Vi har ledig 100% fast stilling som konsulent i Fellestjenesten

Fellestjenesten er organisert under kommunedirektøren og er kommunes støttefunksjon. Avdelingen består av 8,5 årsverk inkludert en lærling, og holder til på rådhuset på Stokmarknes.

Fellestjenesten, består av arkiv, politikk, kommunikasjon, IKT og servicetorg. Avdelingen har fokus på tillitt, godt samhold og høy aktivitet. Vi yter tjenester til hele kommunen, både for ansatte og innbyggere.

Om stillingen:

Stillingen som konsulent er knyttet til arkivet i Fellestjenesten, hvor man sammen med saksbehandler har ansvaret for daglig drift og utvikling av arkivtjenesten i kommunen.

Sentrale arbeidsoppgaver:

Ansvar for arkivet og den daglige driften av kommunens sak- og arkivsystem, Public360
Sikre god implementering av kommunens sak- og arkivsystem ut i hele organisasjonen
Faglig ansvar for dokumentasjonsforvaltningen i virksomheten, herunder også eldre og avsluttede arkiver
Saksbehandlings- og utredningsoppgaver innen arkivfaget
Være aktiv pådriver for nye løsninger som bidrar til effektivisering og nytenking
Ajourholde arkivplan og sak- og arkivsystem, Public360
Opplæringsansvarlig for sak- og arkivsystemet, samt brukerstøtte
Inngå i daglige driftsoppgaver i avdelingen
Andre oppgaver innenfor Fellestjenesten må påregnes

Kvalifikasjoner:

Relevant høyere utdanning innen arkiv, ikt, dokument/forvaltningssikkerhet. Relevant yrkeskompetanse kan kompensere for utdanningskravet
God IKT-kompetanse med forståelse for integrasjoner, systemoppbygging og samhandlinger mellom disse
Kjennskap til lov- og avtaleverk i det offentlige, hvor arkivloven, offentlighetsloven, forvaltningsloven og personvernforordningen er sentrale
God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Kunne planlegge og lede utviklingsprosjekter og prosesser
Personlige egenskaper vil bli vektlagt

Ønskede kvalifikasjoner:

Kompetanse på digitaliseringsprosesser
Ønskelig med relevant erfaring fra kommunal eller offentlig sektor. Erfaring fra og kunnskap om tilsvarende arbeid tillegges stor vekt
Det er fordel om du har gode engelsk kunnskaper, skriftlig og muntlig

Personlige egenskaper:

Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Systematisk, strukturert og ryddig
Har evne til å i stor grad arbeide selvstendig, men også i team
Ser med et helhetlig blikk på tverrfaglige problemstillinger
Utadvendt og har godt humør
Være serviceinnstilt, saklig og rolig i stressede situasjoner

Vi tilbyr:

Varierte og spennende arbeidsoppgaver i en liten avdeling hvor du er med på å forme arbeidshverdagen din.
Et godt fagmiljø med fokus på utvikling
Inkluderende og veldig godt arbeidsmiljø med hyggelige kolleger
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Konkurransedyktige betingelser
Flyttegodtgjørelse etter kommunens reglement
Vi kan være behjelpelig med barnehageplass

I denne stillingen har du rett på en av Norges sikreste pensjonsordninger: offentlig tjenestepensjon. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter.

Les mer her: www.klp.no/pensjon/offentlig-tjenestepensjon-kort-fortalt

Hadsel kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile kommunens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Hadsel kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.

Intervju

Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju.

Ansettelse

Tilsettingen skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk
Lønn i forhold til utdanning og praksis

Offentlighet

Opplysninger om søker kan bli offentlige selv om søkeren har bedt om ikke å bli oppført på søkerlisten, jf. Offentlighetslovens § 25.

Søknaden

Søknaden må inneholde søknadsbrev og CV, legg gjerne ved attester og vitnemål.

Referanser kan oppgis i søknaden.

Søknader sendes elektronisk ved bruk av «Søk her».

Velkommen som søker til Hadsel kommune – Et hav av muligheter!

www.hadsel.kommune.no/ny-i-hadsel/

 

Søk på stillingen her.

Fylke: Nordland

Jobbtype: Fast

Heltid/Deltid: Heltid

Arbeidstid: Dag

Søknadsfrist: 28.07.2024

Tiltredelse: Snarest

Arbeidssted: Stokmarknes

 

Kontaktpersoner:

Kari Hoseth Larssen

mob: +47 90902296

 

Hjemmeside:
www.hadsel.kommune.no
Adresse: Rådhusgt. 5 8450 Stokmarknes

Hadsel kommune Fellestjenesten

Hadsel kommune ligger helt sør i Vesterålen, som en perle i grenseland mellom Vesterålen og Lofoten.
Kommunens 574 kvadratkilometer er fordelt på fire øyer: Hadseløya, Austvågøya, Langøya og Hinnøya.

Hadsel har i overkant av 8000 innbyggere. Av disse bor om lag tre fjerdedeler på Hadseløya. Her ligger kommunens administrasjonssenter Stokmarknes, og tettstedet Melbu.
Vi er veldig stolte av vår vakre natur, våre bruer, havet og vår kultur. Vi smykker oss med Møysalen, Vesterålens høyeste fjell (1262 meter over havet), Raftsundet og den majestetiske Trollfjorden, Hurtigrutens hus og den landsatte hurtigruta Finnmarken på Stokmarknes, Sildoljefabrikken på Melbu og kommunens mange kulturelle møteplasser gjennom året.

 

Del stillingen

Selskap

Hadsel kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Kari Hoseth Larssen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 909 02 296

Lokasjon

  • Melbu

Søknadsfrist

August 4, 2024

Harstad kommune

Klikk på aktuell utlysing under:

 

Plan- og prosjektleder park – vikariat

Drift og utbyggingstjenesten

Vi har fra 01.05.2024 ledig ett års vikariat i 100 % stilling som plan- og
prosjektleder og ønsker deg i vårt team.
 
Søknadsfrist 19.02.2024
 
 

Prosjektleder Vann og Avløp

Drift og utbyggingstjenesten

Vi har fra 01.06.2024, ledig 100 % fast stilling som prosjektleder for
Vann og Avløp. Tidligere tiltredelse kan avtales.
 
Søknadsfrist 26.02.2024
 

 

Hjemmeside:

www.harstad.kommune.no

Adresse:

Asbjørn Selsbanesgate 9 9479 Harstad

Harstad kommune

Drift- og Utbyggingstjenesten har ansvaret for planlegging, utbygging og drift innen områdene:
– vann og avløp
– kommunale veg og trafikkanlegg
– kommunale park og idrettsanlegg
– kommunalt parkeringsområde

Drift- og utbyggingstjenesten forvalter innen disse områdene et driftsbudsjett på ca kr 250 mill. Til å produsere gode
tjenester innen disse områdene er vi ca 70 ansatte fordelt på ingeniører, arbeidsledere og fagarbeidere. Vi har mange
interessante og svært viktige samfunnsoppgaver og har fokus på samarbeid, tilgjengelighet og kvalitet.

 

Del stillingen

Selskap

Hadsel kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Kari Hoseth Larssen
  • Tittel:
  • E-Post:
  • Mobil/Tlf: mob: +47 909 02 296

Lokasjon

  • Melbu

Søknadsfrist

August 4, 2024