Kirkeverge i Målselv

 

Arbeidsgiver: Målselv kirkelige fellesråd
Sted: Målselv
Stillingstittel: Kirkeverge i Målselv
Søknadsfrist: 25.02.2023

Målselv kirkelige fellesråd søker ny kirkeverge i 100% stilling

Som kirkeverge vil du få det daglige ansvaret for fellesrådets virksomhet i Målselv. Kirkevergen rapporterer til fellesrådets valgte leder og medlemmer, som er Målselv kirkelige fellesråds øverste organ («styre»).

Målselv kommune med ca. 6.500 innbyggere har en attraktiv beliggenhet i umiddelbar nærhet til både natur og flyplass. Stabil nærligs- og boligutvikling betyr at kommunen har et aktivt kultur- og musikkliv der også kirken spiller en viktig rolle.

Målselv har to sokn med fire gudstjenestesteder; Målselv kirke, Øverbygd kirke, Kirkesnesmoen kapell og Heggelia kapell. Det er tre gravplasser. Soknene betjenes av en engasjert og samarbeidsorientert stab som totalt teller 8 personer, herav 2 prester. Administrasjonen består av kirkeverge og konsulent, i tillegg er det 2 kirketjenere, organist og kateket.

Alle ansatte arbeider i begge sokn. Menighetsrådene har felles trosopplæringsplan og felles menighetsblad. Det er et godt samarbeid mellom ansatte og frivillige, og et godt tverrfaglig samarbeid i staben.

ARBEIDSOPPGAVER

Utøve daglig ledelse og forvaltning av fellesrådets virksomhet i samsvar med vedtatte planer, budsjetter, gjeldende lover og forskrifter
Ansvar for å lede og motivere høyt kompetente ansatte
Gravplassmyndighet for alle kommunens innbyggere
Sørge for god forvaltning og drift av kirker og gravplasser
Være saksbehandler og sekretær for fellesrådet og andre utvalg
Sikre finansiering av driften og investeringsprogram gjennom aktiv forhandling om økonomiske rammer og søke andre finansieringsløsninger der det er mulig
Lede strategi- og utviklingsarbeid for fellesrådet i samarbeid med menighetsrådene
Bidra til å skape gode relasjoner og samhandling med, og mellom, menighetene
Representere virksomheten utad mot kirkelige organer, lokalpolitikere, administrasjonen i kommunen, media og andre interessenter

KVALIFIKASJONER

Høyere økonomisk/administrativ utdannelse. Særskilt relevant praksis kan kompensere for manglende utdanning.
Relevant ledererfaring.
Erfaring fra møteledelse, forhandlinger og/eller annen utadrettet virksomhet.
God kjennskap til kirkelig forvaltning og organisering.
Engasjement for kirkens visjon og målsettinger.
Erfaring og gode ferdigheter i bruk av dataverktøy.
Må kunne føre og avslutte regnskap.
Medlem av Den norske kirke.
-Den som tilsettes må fremlegge tilfredsstillende politiattest i henhold til Kirkeloven §29.

PERSONLIGE EGENSKAPER

Gode lederegenskaper og evne til organisering.
Gode kommunikasjonsevner både muntlig og skriftlig.
Strukturert og ryddig.
Kunne arbeide godt selvstendig og i team med ansatte og frivillige.
Personlig egnethet og motivasjon for stillingen vil bli vektlagt.

VI TILBYR

En variert og utfordrende lederstilling med mange viktige oppgaver i et spennende og godt arbeidsmiljø.
Lønn etter avtale.
Pensjonsordning gjennom KLP.
Gode digitale verktøy som gir god fleksibilitet i en hektisk hverdag.
Kollegaforum på regionalt, bispedømme- og landsnivå.
Tilbud om kurs og lederutvikling gjennom KA.
6 måneders prøvetid.

Ved søknaden vedlegges CV, vitnemål og attester.

Ved oppfølging av søknaden vil det blir spurt etter referanse.

Søknad sendes til: Målselv kirkelige fellesråd på epost: [email protected] eller vanlig post; Fagerlidal 18, 9325 Bardufoss.

 

Søknadsfrist 25.02.2023

 

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Målselv kirkelige fellesråd
Adresse: Fagerlidal 18, 9325 Bardufoss

Søknadsfrist: 25.02.2023

 

Om stillingen

Antall stillinger: 1
Ansettelsesform: Annet
Heltid/deltid: Heltid
Sektor: Offentlig

 

Del stillingen

Selskap

Målselv kirkelige fellesråd

Kategorier

Kontaktinfo

Lokasjon

  • Bardufoss

Søknadsfrist

Februar 25, 2023