Leder servicekontor og arkiv

 

Servicekontoret er kommunens ansikt utad og er lokalisert i kommunehuset. Servicekontoret har som mål å gi innbyggere og andre hjelpen de trenger i møte med kommunen. Dette innebærer å gi informasjon, veiledning og å sørge for at publikum kommer i kontakt med de fagpersoner de har behov for.

Servicekontoret har ansvar for post og arkiv, politisk sekretariat, IKT og diverse saksbehandlingsoppgaver. Kommunen har fullelektronisk arkiv og bruker Acos WebSak. Leder av servicekontoret har ansvar for styring, organisering og ledelse av enheten. Leder har ansvar for at kommunen kan møte fremtidens utfordringer ved å se på muligheter for å effektivisere, gjennom samhandling og digitalisering. Avdelingen består av 5 ansatte.

Leder for servicekontoret er en fast 100% stilling.

Sammen med Sør-Odal har det vært gjennomført et forprosjekt om interkommunalt samarbeid knyttet til arkiv. Innen sommeren vil det bli fremmet en politisk sak om oppfølging av forprosjektet.

 

  • Søknadsfrist: 10.03.2023
  • Arbeidsgiver: Nord-Odal kommune
  • Sted: Sagstua
  • Stillingstittel: Leder servicekontoret
  • Stillinger: 1
  • Heltid /Deltid: Heltid
  • Ansettelsesform: Fast
  • Stillingsprosent: 100
  • Webcruiter-ID: 4598633350

Arbeidsoppgaver

  • Ansvarlig for å lede avdelingen gjennom å følge opp medarbeidere, økonomi og faglig utvikling på eget område
  • Overordnet ansvar for arkiv og digitalisering
  • Ansvarlig for våre digitale og papirbaserte arkiv, og påse at lovverket knyttet til arkivering og offentlig forvaltning blir etterlevd
  • Ansvar for å identifisere, videreutvikle og forbedre rutiner, arbeidsmetoder og arbeidsprosesser
  • Gi opplæring, veiledning og brukerstøtte til ledere og saksbehandlere i kommunen
  • Ansvar for utvikling og vedlikehold av kommunens arkivplan
  • Endring av stillingens arbeids- og ansvarsinnhold vil kunne bli aktuelt om det blir interkommunalt samarbeid knyttet til arkiv.

Kvalifikasjoner

  • Relevant utdanning på bachelornivå. Har du særlig relevant praksis og erfaring kan utdanningskravet fravikes
  • Det er en fordel med arkivfaglig utdanning
  • Det er et pluss med ledererfaring
  • Relevant erfaring fra tilsvarende arbeid med digitale arkiver og store, komplekse fagsystemer
  • Det er en fordel om du har jobbet med prosjekter
  • Det er en fordel med kunnskaper om offentlige arkivsystemer og erfaring fra offentlig virksomhet
  • Du må ha god IKT-kompetanse og forståelse for bruk av ulike IT-systemer
  • Gode kommunikasjonsferdigheter, både muntlig og skriftlig
  • Gode norskkunnskaper, bestått B2
  • Har forståelse for politiske prosesser og behersker samspillet mellom politikk og administrasjon

Personlige egenskaper

  • Evnen til å jobbe selvstendig
  • Gode evner til tverrfaglig samarbeid
  • Evne til å dele kunnskap, motivere og inspirere
  • Evne til å arbeidet systematisk, strukturert og målrettet
  • Interesse for å jobbe med tjenesteutvikling og digitalisering
  • Løsningsorientert
  • Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
    Vi vektlegger personlig egnethet

 

Vi tilbyr

  • Interessante og utviklende oppgaver
  • Godt arbeidsmiljø
  • kompetent fagmiljø
  • Lønn etter avtale
  • Kontor sentralt plassert på Sand
  • Medlemskap i KLP
  • Bedrifshelsetjeneste

Annet

Vi henstiller søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg. Søkere som ønsker å være unntatt offentlighet må begrunne dette særskilt. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven. Hvis det etter kommunens vurderinger ikke foreligger en særskilt grunn til unntak, vil søkerlisten bli offentliggjort. Søker vil i et slikt tilfelle bli kontaktet på forhånd. Dersom attester og vitnemål ikke legges ved den elektroniske søknaden, ber vi om at disse tas med til et eventuelt intervju.

 

Nord-Odal kommune ønsker å gjenspeile befolkningen for øvrig og være en mangfoldig organisasjon. Kvalifiserte kandidater uansett alder, kjønn, etnisitet oppfordres til å søke.

 

 

Herredsvegen 2, 2120 Sagstua, Norge

 

søk her

 

 

Kontaktinformasjon

Trine Jeanette Hansen
Leder HR, stab og service
91643125
[email protected]

 

Nord-Odal ligger midt på Østlandet og har ca. 5.000 innbyggere. Administrasjonssenteret Sand, ligger vakkert til ved Storsjøen med kort vei til Kongsvinger, Hamar og Gardermoen. Kommunen er kjent for å ha et rikt kultur- og idrettsmiljø. Milepelen, som er kommunens kulturhus, tilbyr festivaler, teaterforestillinger, kinoforestillinger og konserter. Det nye, særpregede bygget Samling rommer foruten kommunens bibliotek også Odal Sparebank og 10 selveierleiligheter.

Nord-Odal har et interessant næringsliv som skaper arbeidsplasser både for egne innbyggere og for folk utenfor kommunen. Kommunen er den største arbeidsgiveren, og nummer to er Mapei AS som er markedsledende innen kjemiske byggevarer. Andre større bedrifter finner du blant annet innen transport og bygg og anlegg.

Ønsker du å bosette deg her, har kommunen over 30 byggeklare tomter med god beliggenhet på store, rimelige tomter. Det er ledige leiligheter i nye bygg sentralt i kommunen.

Kontakt oss på [email protected]

 

Del stillingen

Selskap

Nord-Odal kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Trine Jeanette Hansen
  • Tittel: Leder HR, stab og service
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 91643125

Lokasjon

  • Sagstua

Søknadsfrist

Mars 10, 2023