Produkteier kjernedata / masterdata (Søknadsfrist: 30.09)

 

 

Produkteier kjernedata / masterdata

 

Kirkerådet

Vil du være med å digitalisere Den norske kirke?

Vi skal gjennom et spennende digitalt løft i Den norske kirke. Hvis du brenner for å utvikle digitale løsninger som kan gjøre hverdagen enklere for våre medlemmer og ansatte, kan du være vår nye produkteier for kjernedata. Dette er en spennende utfordring og god mulighet for faglig utvikling og påvirkning.

Kirken styrker sin digitale satsing

Vår digitale visjon er Tilgjengelig kirke. Målet vårt er at kirkens digitale løsninger skal ha brukernes behov i sentrum. Digitalisering i kirken handler om å utnytte teknologi til å utføre kirkens oppgaver – både de administrative og de kirkelige. Digitaliseringsseksjonen i Kirkerådet skal være motor i utviklingsarbeidet og sikre gjennomføringskraft, koordinering og faglig kompetanse. Seksjonen er i vekst. Se mer på kirken.no/digitalisering

Du vil ha en sentral rolle i den digitale satsingen

Vi ønsker oss en produkteier som vil ta ansvar for kjernedata og bidra aktivt til at informasjon ivaretas som en verdi og eiendel som gir nytte i kirkens arbeid. Stillingen leder produktteamet for kjernedata som blant annet realiserer et ansatt- og organisasjonsregister for hele Den norske kirke. Teamet ledes i dag av en innleid ressurs som vil sørge for god innføring. Vi søker deg som vil være med å videreutvikle et godt team, sette retning for vår teknologiske utvikling og fokusere på hensikt og verdi for våre sluttbrukere.

Du ser og evner å kommunisere mulighetene ved å ha kontroll på kjernedata, og samarbeider godt både med eksterne og interne. Du får ansvar og vil spille en sentral rolle den digitale satsingen og være et naturlig kontaktpunkt for andre produkteiere.

Søknadsfrist: 30.09.2021
Arbeidsgiver: Kirkerådet
Sted: Oslo
Stillingstittel: Produkteier kjernedata / masterdata
Stillinger: 1
Heltid / Deltid: Heltid
Ansettelsesform: Fast
Stillingsprosent: 100
Webcruiter-ID: 4430696279

Du vil jobbe med å

Lede produktteamet fra idé til realisering. Vi jobber med produktutvikling gjennom smidig, Lean og DevOps
Bygge opp et informasjons- og integrasjonsnav og sørge for at dette kontinuerlig videreutvikles og blir forbedret basert på tilbakemeldinger fra brukere og interessenter i hele kirken
Forvalte og utvikle felles begrepskatalog
Bidra til at eierskap til informasjon er godt definert, at dataene har god integritet og at kirkens krav til informasjonssikkerhet er ivaretatt
Bidra til godt samarbeid med bispedømmer, kirkelige fellesråd og sokn
Være faglig rådgiver og pådriver for læring og innovasjon i møte med produkteiere, informasjonseiere og systemeiere
Bidra til godt samarbeid med programvareleverandører og driftspartnere
Holde deg faglig oppdatert innen teknologi, beste praksis og leveransemetoder

Hva vi ser etter hos deg

Erfaring med kjernedata, master data management, informasjonsarkitektur eller informasjons- og integrasjonsnav på strategisk og operativt nivå
Erfaring med prosesstyring og automatisering
Erfaring med produktutvikling basert på smidig-metodikk med kontinuerlig forbedring for å finne gode løsninger for samhandling, arbeidsflyt og produktivitet
Erfaring fra arbeid i komplekse organisasjoner eller virksomheter er en fordel
Minimum 3 års relevant erfaring
Bachelor- eller mastergrad innen informasjonsteknologi eller annen relevant utdannelse. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning
God muntlig og skriftlig kommunikasjon på norsk

Du er viktig for oss

Du er faglig entusiast og har lyst til å bygge opp kirkens felles plattform for å utnytte kjernedata slik at de gir god verdi. Du liker å jobbe i grensesnittet mellom mennesker og teknologi og forstår hvordan teknologien best mulig kan anvendes for å nå kirkens mål. Du er god til å se sammenhenger, opptatt av å levere, åpen for innspill og kan endre planer på kort varsel. Du er proaktiv, jobber systematisk med å forbedre og utvikle, og blir inspirert når kompleksiteten er høy.

I tillegg håper vi at du:

Tar ansvar, tror på at vi er aller best sammen, og praktiserer dette både i teamet og utenfor
Søker og gir tilbakemeldinger, og lærer av både suksess og feil
Er en solid brobygger med høy gjennomføringsevne
Kan forklare kompliserte ting på en forståelig måte

Vi tilbyr

Du vil være med i et team av hyggelige kolleger og jordnære folk som er glødende interessert i å skape gode løsninger for våre brukere og ansatte. Du blir med på en ambisiøs digitaliseringsreise som blir en grunnstein for vår fremtidige suksess. Du vil arbeide i en organisasjon som er i stor utvikling som samtidig er trygg og genuint opptatt av mennesker.

Konkurransedyktig lønn, god pensjonsordning, moderne kontorlokaler i Oslo sentrum, kantine, fleksitid og trivelig arbeidsmiljø.

Det vil bli utarbeidet offentlig søkerliste. Anmodning om å få sitt navn unntatt fra denne må begrunnes i søknaden, jf. offentliglova § 25.

Rådhusgata 1, 0151 Oslo, Norge

 

Kontaktinformasjon

Magnus Hvalvik. Digitaliseringssjef
926 89 360
[email protected]

Ragnhild Svarstad Martinsen, Rekrutterer, Cruit AS
975 85 446
[email protected]

Stig Aulid, Rekrutterer, Cruit AS
915 16 107
[email protected]

 

Den norske kirke har 3,7 millioner medlemmer, 130000 frivillige medarbeidere, 8500 valgte rådsmedlemmer og 7500 ansatte. Kirkens 1200 menigheter tilbyr kirkelig betjening til innbyggerne i alle landets kommuner. Kirkerådet forbereder sakene til Kirkemøtet, som er Den norske kirkes høyeste administrative organ. Kirkerådet iverksetter Kirkemøtets beslutninger og leder arbeidet mellom Kirkemøtene. Kirkerådets sekretariat har ca 100 ansatte organisert i fagavdelinger med nasjonale funksjoner.

 

 

Del stillingen

Selskap

Den norske kirke - Kirkerådet

Kategorier

Kontaktinfo

  • Magnus Hvalvik
  • Tittel: Digitaliseringssjef
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: 926 89 360

Lokasjon

  • Oslo

Søknadsfrist

September 5, 2021