Prosjektleder investering og anskaffelser

 

Kort om stillingen

Nome kommune har ledig nyopprettet 100 prosent fast stilling som prosjektleder.

Beskrivelse av arbeidsstedet

Stillingen er lagt til etat for samfunnsutvikling. Prosjektleder er en del av etatsjefens stab og stillingen vil ha en sentral rolle i mange av etatens kjerne- og utviklingsområder med vekt på prosjektledelse, kvalitet og kontinuerlig forbedrings- og utviklingsarbeid gjennom innovative anskaffelser og effektiv prosjektstyring. Samfunnsutviklingsetaten består av fem avdelinger; eiendom, areal og plan, samferdsel og kommunalteknikk, kultur, folkehelse og fritid, samt interkommunalt samarbeid om brann og redning.

Stillingsbeskrivelse

Kravene til innovasjon og effektive løsninger, forutsetter en kunnskapsbasert forståelse og et kompetent og utviklingsorientert fagmiljø. Vår nye medarbeider skal jobbe med kommunale investeringsprosjekter med unntak av IKT-prosjekter. Nome kommune har årlig en prosjektportefølje med særlig vekt på samferdsel, eiendomsutvikling, vann/avløp og digitalisering. Nome kommune har tatt i bruk prosjektveiviseren som modell for god prosjektstyring, men det er mulig å ta i bruk annet verktøy for prosjektoppfølging/styring dersom dette er ønskelig.

Arbeidsoppgaver

– Lede/ delta i tilbudsprosesser og prosjektkalkyler
– Lede/ delta i forhandlinger om nye kontrakter
– Følge opp innkjøp, samt kontrakter mot leverandører
– Etablere og lede prosjektorganisasjon, påse at disse er riktig med tanke på effektiv ressursplanlegging
– Kvalitetsikre investeringer
– Rapportere på fremdrift, kostnader og delta i sluttprognosevurderingen av prosjektene
– Delta i interne forbedrings- og strategiprosesser.
– Saksutredning til politiske organ før start og ved overskridelser

Lista med oppgaver er ikke utfyllende, nye oppgaver kan legges til stillingen.

Ønskede kvalifikasjoner

– Relevant høyere utdannelse – minimum 3 årig bachelor, relevant kompetanse kan veie opp for utdanningskrav.
– Ønskelig med erfaring og bred kunnskap om prosjektgjennomføring.
– God økonomiforståelse.
– Minimum 5 års erfaring fra områder som eiendomsutvikling, entreprenør, byggherre, rådgiver eller tilsvarende.
– Erfaring fra arbeid i eller for offentlig sektor.
– Ønskelig med erfaring fra systematisk kvalitets- og forbedringsarbeid og systemoppfølging
– Erfaring med offentlige anskaffelser
– Høy digital kompetanse
– God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk

Personlige egenskaper

Vår nye medarbeider er en som tar initiativ, jobber selvstendig og er strukturert. Den vi ser etter har god gjennomføringsevne og en bevisst holdning til kvalitet, tid og økonomi. Vår nye medarbeider er utviklingsorientert, tillitsskapende og kan se sammenhenger og helhet. Vedkommende går gjerne analytisk nysgjerrig til verks når komplekse arbeidsoppgaver og utfordringer skal løses.

Vi tilbyr

– Interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i en utviklingsorientert kommune
– Faglig og personlig utvikling i et tverrfaglig miljø
– Dyktige og hyggelig kollegaer
– Gode pensjons- og forsikringsordninger
– Fleksitidsordning (37,5 timer per uke)
– Lønn etter avtale

Annet

Vilkår for stillingen følger av lov og avtaler som gjelder til enhver tid. Kopi av vitnemål og attester leveres i forbindelse med intervjuet.

Offentliggjøring

Søkere kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om å bli unntatt for offentlighet. Dersom ønsket ikke etterkommes, vil søkeren bli varslet om dette(offentleglova § 25).

Slik søker du

Vi anbefaler å ha skrevet søknadsteksten i et tekstbehandlingssystem før du starter søkeprosessen. Da kan du lime (kopiere) inn teksten i søknaden.

Når du begynner å registrere søknaden må du ferdigstille, det er ikke mulig å mellomlagre søknaden.

Søk på den aktuelle stillingen ved å klikke på «linken» og gjennomfør de fem hovedpunktene før du sender søknaden ved hjelp av det siste punktet.

Hvis du har huket av for at du vil ha dokumenter og annen kommunikasjon tilsendt elektronisk, vil du få en epost med kvittering om at søknaden er mottatt.

 

Søk på stillingen her.

 

Søknadsfrist 28.02.2023

 

Vår ref1256 Merk søknad

Fakta

Selskap Nome kommune

Stilling Rådgiver

Stillingstype Fast dagtid

Lokasjon Nome Rådhus

 

Kontakter

Frid Elisabeth Berge, Etatsjef samfunnsutvikling
[email protected]
Mobil  482 24 469

Kanalkommunen Nome ligger «midt i smørøyet» og er en kommune med flere vakre steder å
bosette seg. Største del av befolkningen bor i eller omkring Lunde og Ulefoss sentrum.
Det er kort vei til Grenlandsregionen i sør og til Bø i Midt-Telemark med vakre Lifjell i nord.
Det er kun 30-60 minutters kjøring til sjø og fjell, og kun 2 timer til Oslo. Sørlandsbanen
stopper i Lunde.
Kommunen har ca. 6600 innbyggere og et areal på 434 km². Nome har barnehagedekning,
ledige boligtomter, videregående skoler og kort vei til universitetet i Sørøst-Norge (Bø,
Porsgrunn og Notodden).

 

Del stillingen

Selskap

Nome kommune

Kategorier

Kontaktinfo

  • Cedomir Popadic
  • Tittel: Konstituert avdelingsleder
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 942 50 429
  • Frid Elisabeth Berge
  • Tittel: Etatsjef samfunnsutvikling
  • E-Post: [email protected]
  • Mobil/Tlf: Mobil 482 24 469 Arbeid 482 24 469

Lokasjon

  • Ulefoss

Søknadsfrist

Januar 15, 2023